الاثنين، 20 يونيو 2011

ذكريات ومواقف أول ايام الجواز(الحلقة الثالثة)


و بعد ما نزل الشغل قلت انزل اشترى حاجات اعملى منظر فى الشارع الجديد اللى انا سكنت فيه و رجعت دخلت البيت لقيته مبهدل الاوضة وجايب عاليها واطيها وعمال يكلم نفسه زى المجانين .....ويرمى ورق شمال و يمين
انا : ايه يا حياتى انت بتعمل ايه ؟؟ انا لسه مروقه حرام عليك

هو : اه يبقى انتى مفيش غيرك
انا : طبعا يا حياتى وهو فى حد فى حياتك غيرى؟؟
هو : قوليلى فين الورقة اللى كانت هنا على
المكتب جنب الكمبيوتر ؟؟
أنا : ورقة أيه يا حبي
اه... افتكرت انا لقيت الدنيا مكركبة فقلت اروق
ورميت كام ورقة كده فى الزبالة روح دور بقى
هو : هاقتلك وهطلع فى خلف الأسوار .. الزبالة يا مفترية ؟؟
انا : يلا ده انت حظك حلو انى لسه مطلعتهاش للزبال ... اجرى دور بقى
هو : اخ يا عالم يا هوو... حد يخدها من ادامى
انا : ايه يا روحى كل ده علشان قلتلك دور فى الزبالة
معلش لو زعلان علشان ايديك هتتوسخ.... ابقى اغسلها وحط برفيوم مفيش مشكلة
هو : لا سيبونى عليها بقى
هاهاهاهاهاهاها و اللهى الراجل ده صعب عليا جدا و انا باتصور اللى عملته فيه اول ما اتجوزنا.
فى مرة كده قلت اكوى الهدوم ... فشم ريحة شياط
هو : الريحة دى من عند الجيران ولا ايه ... البيت شكله بيولع بينا

انا : اهىء... اهىء لا.... بس وانا بكوى هدومك يا حبي لقيت المكوة لزقت وطمعت فى حتة من القميص
..
فسيبتهالها لحسن عينيها تكون فيها
هو : ايه.. هدومى اتحرقت يا لهوى يا امه... تعالى شوفى هدوم ابنك
القادرة المفترية حرقتلى هدومى... اروح فين يا ناس ؟؟
انا : ما تروح مطرح ما انت عايز ...ومال طنط ومالنا دلوقتى؟؟ زمانها نامت وبتاكل رز مع الملايكة
وبعدين لو زعلان على الهدوم مش مهم ... الموضة السنة دى المقطع والمشرشب
يلا يا سيدى بقيت على الموضة ادعيلى بقى
هو : "بيعيط" ربنا ... سميع ..عليم ..مجيب وعالم بحالي وقادر علي كل شىء
حلوة اوى وانا عاملة ست بيت كده و فى يوم تانى كده كان راجع من الشغل.... واول ما فتحت الباب
هو : ايه ريحة الحريقة دى فى حاجة بتولع
ومالك مسودة ووشك مهبب كده ليه؟؟
اوعى تكون بتكوى تانى .. وناوية تخلصى على بقية هدومى؟؟
انا : لا يا روحى انا بس كنت عملالك مفاجاه وباظت
هو : مفاجأه... استر يارب
انا : لا بس اصلى كنت عايزة اشوى لحمة على الفحم ... كنت عايزة اعملك باربكيو
وولعت الفحم مرضيش يولع ... رحت بذكائى الخارق جبت شوية بنزين ودلقتهم عليه فولعت فى البلكونة والشواية واللحمة
اهى ...اه... اه
هو : يا نهارك اسود... ولعتى الفحم بالبنزين؟؟
اخ.... يا نفوخى اللى ولع ...رشوا على راسي شوية ميه ولعت من ذكائها الخار
انا : لا يا حبيبى متخافش مراتك شاطرة بردوا
وبذكائى الخارق طفيته بطفاية الحريق بتاعة العربية ...
شفت انا شاطرة ازاى؟؟
هو : ذكائك تانى؟؟ اه ابقى شميت مش شفت ....
يارب الصبر من عندك
هاهاهاهاها و الله الراجل ده ربنا صبرو عليا – يا رب ما يكون موته على اديا انا ..... استنونا فى لسة مواقف . J


ليست هناك تعليقات:

إرسال تعليق